راه های تشخیص سوختن موتور یخچال

تشخیص سوختن موتور یخچال

تشخیص سوختن موتور یخچال و یاکمپرسور آن از کارهایی است که میبایست توسط متخصص انجام گیرد. اگر این کار توسط افراد مبتدی و یا کسانی که سر رشته ای در این زمینه ندارند انجام شود ممکن است یک مشکل جزئی به عنوان سوختگی موتور یخچال فریزر عنوان شود و هزینه زیادی برای مشتری داشته باشد.

اما تیم ما نحوه تشخیص سوختن موتور یخچال را به زبان ساده در این مقاله به شما آموزش میدهد تا قبل از تماس گرفتن با اصفهان تعمیر بتوانید آن را چک کنید و شرح کاملی از موقعیت یخچال برای همکاران ما داشته باشید.

شماره تماس: 09395484060 – مجموعه بزرگ اصفهان تعمیر

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال در اصفهان

راه های تشخیص سوختن موتور یخچال

موتور یخچال از مهمترین بخشهای یخچال فریزر به شمار میرود که سوختن آن میتواند عملکرد کلی یخچال را دچار اختلال کند. در این بخش چندین روش برای تشخیص سوختن موتور یخچال آموزش داده میشود.

  • در صورتی که موتور یخچال فریزر استارت میشود اما فیوز برق منزل میپرد به معنای سوختن موتور یخچال میباشد.
  • هنگامی که موتور یخچال فریزر استارت میشود اما به سرعت خاموش میشود به معنای سوختن موتور یخچال میباشد.
  • در صورتی که کمپرسور یخچال کار میکند اما موتور آن به شدت داغ شده است به معنای سوختن موتور یخچال میباشد.

شایان ذکر است در صورتی که کمپرسور یخچال سر و صدای بلندی دارد ، موتور یخچال در حال سوختن و یا به عبارت تخصصی تر شاتون زده.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر یخچال هایسنس در اصفهان

تشخیص سوختن موتور یخچال
تشخیص سوختن موتور یخچال

تشخیص سوختن موتور یخچال

راه های تشخیص سوختن کمپرسور یخچال فریزر

به طور کلی در مواقعی که یخچال به درستی کار نمیکند این سئوال برای مصرف کننده پیش می‌آید که موتور یخچال سوخته است یا اینکه دچار مشکل شده، اما واقعیت این است که درست کار نکردن یخچال می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد و همیشه نیازی به تعمیر و یا تعویض موتور آن نیست.

صدای زیاد موتور یخچال پس از روشن شدن

در صورتی که پس از روشن کردن یخچال از آن صدای بلند و ناهنجاری تولید شود و به طور ناگهانی خاموش شود میتواند به یکی از این دلایل مربوط باشد:
تشخیص سوختن موتور یخچال

  • موتور نیم سوز شده است.
  • رله استارت یخچال فریزر خراب شده است.
  • اورلود معیوب شده است.
  • برق یخچال ضعیف شده است.
  • جریان گردش گاز مسدود شده است.
  • اتصالات موتور یخچال شل شده است.
  • یخچال تراز نیست.
  • فن موتور یخچال دچار اشکال شده است.

روشن نشدن یخچال

هنگامی که از سالم بودن جریان برق یخچال مطمئن هستید و اورلود ، ترموستات یخچال فریزر را هم به ترتیب چک نموده و از درست کار کردن آن اطمینان حاصل کرده اید اما باز هم یخچال روشن نمیشود میتوان گفت که موتور یخچال سوخته و یا دچار مشکل اساسی شده است.

بیشتر بخوانید:نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا در اصفهان

تشخیص سوختن موتور یخچال
تشخیص سوختن موتور یخچال در اصفهان

روشن نشدن موتور یخچال و ایجاد صدای چیک چیک از آن

در صورتی که از سالم بودن رله استارت، کمپرسور و سیکل گردش گاز یخچال فریزر مطمئن هستید. موتور یخچال رو بررسی کنید اگر شاهد گرم شدن شدید آن و ایجاد صدای چیک چیک بودید ، کمپرسور یخچال دچار خرابی و یا سوخته است و  نیازمند تعمیر است.

یخ زدن موتور یخچال

در صورتی که موتور یخچال دچار یخزدگی شد و بعد از یک روز به حالت اول بازگشت موتور سالم است و مشکلی ندارد اما اگر این حالت بیشتر از یک روز طول کشید به معنای خراب شدن موتور یخچال است و باید به سرعت تعمیر شود.

مشکل در سیم های یخچال فریزر

در حالتی که در سیم های یخچال مشکلی وجود داشته باشد به معنای آن نیست که موتور یخچال سوخته است ، اما امکان دارد مشکل از موتور یخچال فریزر باشد. برای عیب یابی آن مراحل زیر را طی نمایید:

تشخیص سوختن موتور یخچال

 

  • برای تشخیص سوختن موتور یخچال باید ابتدا باید اتصالات آن را بررسی کنید به همین منظور یخچال را از برق بکشید و مجدداٌ متصل نمایید سپس کابل برق یخچال را چک کنید شوید دچار آسیب نشده باشد اما در صورتی که دچار مشکل بود با نمایندگی اصفهان تعمیر تماس بگیرید تا تکنسین های مجرب برای حل مشکل به محل شما اعزام شوند.

 

  • از سالم بودن پریز برق یخچال اطمینان حاصل نمایید برای این منظور میتوانید دستگاه دیگری را به پریز که یخچال به آن متصل بود وصل کنید.

در صورت خراب بودن پریز، آن را تعمیر و یا یخچال را به پریز دیگر متصل نمایید. همچنین اگر از سیم رابط استفاده مکنید از سالم بودن ان مطمئن شوید.

 

  1. یخچال فریزر را ریست کنید. برای این کار یخچال را از برق کشیده و مدتی به برق وصل نکنید تا خازن های یخچال ریست شوند.

بیشتر بخوانید:نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اصفهان

تشخیص سوختن موتور یخچال
تشخیص سوختن موتور یخچال در اصفهان

گرم شدن یخچال

اکثر مردم فکر میکنند از نشانه های شایع برای تشخیص سوختن موتور یخچال گرم شدن آن است اما این امر میتواند دلایل دیگری هم داشته باشد که در زیر به آن ها اشاره میشود:

  1. بین یخچال و فریزر ، و اطراف آن ها با لوازم دیگر و همچنین از پشت یخچال با دیوار باید حداقل 15 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. این امر باعث ایجاد جریان هوای مناسب برای یخچال فریزر میشود همنطور گردش گاز به خوبی صورت می‌گیرد.
  2. برای تشخیص سوختن موتور یخچال ابتدا دمای یخچال را روی 3 یا 4 تنظیم کنید و یک دما سنج را مدتی درون یخچال قرار دهید.
    دماسنج باید اعدادی بین 37 تا 40 درجه را نمایش دهد همچنین برای فریزر باید دمای آن را روی 0 تا 5 قرار دهید و دما سنج را درون فریزر قرار دهید، اعداد دماسنج باید بین 15 تا 18 قرار بگیر.
  3. تست گرما میتواند به تشخیص سوختن موتور یخچال کمک کند. برای این منظور یخچال را به مدت 2 ساعت از برق جدا کنید و سپس آن را به برق متصل کنید در صورتی  که پس از انجام اینکار موتور بیش از حد گرم شود، باید از تعمیر کار کمک بخواهید.
  4. از دلایل دیگر گرم شدن یخچال کثیف بودن کویل‌های کندانسور است. کویل ها به مرور زمان کثیف میشوند و سالی یک بار میبایست آن  را تمیز کرد.کویل های کندانسور را باید با قلم مو و با دقت پاک کنید. همچنین هنگام انجام این کار یخچال باید از برق جدا شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره: 09395484060 تماس بگیرید.

نمایندگی ها :

  •  نمایندگی اصفهان تعمیر در شاهین شهر 
  •  نمایندگی اصفهان تعمیر در بهارستان
  • نمایندگی اصفهان تعمیر در سپاهان شهر

 

4.2/5 - (5 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت