علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ AEG

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ aeg امری که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید بنابراین در صورتی که با این مشکل رو به رو شده اید خوب است تعمیر و عیب یابی آن را عقب نیندازید.

در این مقاله شما را با چگونگی عیب یابی این مشکل آشنا خواهیم نمود. در صورتی که این خلل ، مشکل شما می باشد با ما همراه شوید.

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ

خروج بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ می‌تواند به علل و علت های مختلفی رخ دهد. از مهم ترین علل بوی سوختگی می‌توان به دلایل

  • نیم سوز شدن موتور
  • سیم کشی‌های ماشین لباسشویی آاگ
  • بروز اتصالی بین سیم کشی ها
  • سوختگی لاستیک المنت
  • آسیب به دو شاخه سیم
  • و….

اشاره کرد.

یکی از کارهای اساسی که در این بین می‌بایست انجام شودد، بررسی سیم کشی ماشین لباسشویی آاگ و موتور است.

از آنجایی که این اقدامات باید توسط تعمیرکاری حرفه ای انجام گردد بنابراین لازم است برای عیب یابی این مشکل با یک تعمیرکار لباسشویی تماس صورت گیرد. در این قسمت سعی بر این شده است که علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ را به همراه رفع ان مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید: معنی کلمات روی ماشین لباسشویی آاگ

چرا از ماشین لباسشویی آاگ بوی سوختگی می‌آید؟

در این قسمت به این سوال پاسخ می دهیم و علت ها را بررسی میکنیم تا بتوانید راه حل خوبی برای علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ پیدا نمایید.

پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی
پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی آاگ

1- پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی آاگ

یکی از بیشترین دلایلی که می‌تواند دلیل بروز این مشکل شود، پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی آاگ می باشد. در ماشین لباسشویی آاگ پولی موتور و دیگ توسط یک تسمه پلاستیکی به همدیگر اتصال پیدا می کنند.

این تسمه که به عنوان تسمه ماشین لباسشویی آاگ نام دارد، در صورتی که در اثر مدت زیاد کار کند از بین می رود و یا پاره می شود و سبب ایجاد برخورد مستقیم موتور و دیگ شود. پس باعث بوی سوختگی ماشین لباسشویی آاگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: رفع بوی بد ماشین لباسشویی

خراب شدن موتور ماشین لباسشویی
خراب شدن موتور ماشین لباسشویی آاگ

2- خراب شدن موتور ماشین لباسشویی آاگ

موتور لباسشویی آاگ یکی از قطعات اصلی و مهم در این دستگاه می باشد. اگر که این بخش مشکل پیدا کند، کار چرخش ماشین لباسشویی آاگ نیز دچار ایراد خواهد شد. نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی آاگ بسیار امکان دارد رخ دهد.

ماشین لباسشویی آاگ شما در صورت رخ دادن این مشکل از بوی سوختگی منتشر شود. بنابراین یکی از مهم ترین علت بوی سوختگی از موتور ماشین لباسشویی آاگ همین نیم سوز شدن موتور دستگاه می شود.

3- کار کردن بیش از حد دستگاه لباسشویی آاگ

یکی دیگر از علت داغ شدن موتور ماشین لباسشویی آاگ این می باشد وقتی زیاد از لباسشویی آاگ کار بکشید و زیاد از ان در یک بازه زمانی روشن نگه دارین و به موتور فشار بیاید باعث انتشار بوی سوختگی خواهد شد.

بنابراین مهم است در هنگام استفاده از لباسشویی آاگ نکات لازم را رعایت کنید و به طور صحیح از دستگاه استفاده کنید.

سوختگی لاستیک المنت
سوختگی لاستیک المنت

4- سوختگی لاستیک المنت

از دلایل دیگر علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ به المنت ماشین لباسشویی آاگ می تواند ربط دارد. درون دیگ اصلی لباسشویی آاگ لاستیکی به اسم لاستیک المنت می باشد. کار اصلی این لاستیک در واقع آب بندی المنت می باشد.

این لاستیک در صورتی که اتصالی پیدا کند، سبب محافظت از المنت و جلوگیری از بیش از حد گرم شدن المنت خواهد شد. در صورتی که برای این لاستیک ایرادی پیدا شود، در نتیجه المنت ماشین لباسشویی آاگ بیش از حد گرم شود و باعث خروج بوی سوختگی در لباسشویی آاگ خواهد شد.

 5- المنت ماشین لباسشویی آاگ

اگر که برای برد الکترونیک ماشین لباسشویی آاگ مشکلی رخ دهد، در نتیجه در زمانی که آبی در ماشین لباسشویی آاگ جریان نداشته باشد المنت وارد مدار خواهد شد.

زمانی که ماشین لباسشویی آاگ در حال خشک کردن لباس‌ها در دستگاه بوده و آبی جریان ندارد، المنت وارد مدار خواهد شد و داغ می‌شود. این مشکل دلیل آسیب رسیدن به المنت می باشد. سبب خروج بوی سوختگی در ماشین لباسشویی آاگ می‌شود.

6- سوختن سیم کشی‌

اگر در سیم کشی‌ ماشین لباسشویی آاگ و یکی از قطعات دستگاه اتصالی رخ بدهد، سبب می‌شود تا جریان الکتریکی بالا برود و در نتیجه موجب سوختن روکش در سیم‌ها خواهد شد. بنابراین سبب خروج بوی سوختگی خواهد شد.

همچنین اگرشما که به دو شاخه دستگاه آسیب وارد شود، در نتیجه اتصالی دو شاخه برق سبب خروج بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ شده و می‌بایست توسط تعمیرکار بر طرف بشود.

7- سوختن برد الکترونیک ماشین لباسشویی آاگ

بروز اتصالی در برد الکترونیک ماشین لباسشویی آاگ باعث انتشار به انتشار بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ خواهد شد.

8- خراب شدن پمپ تخلیه

از دیگر دلایل که منجر به انتشار بوی سوختگی لباسشویی آاگ می‌شود، می‌توان به پمپ تخلیه اشاره نمود. پمپ تخلیه لباسشویی آاگ شامل تسمه محور، موتور متحرک و یا موتور الکتریکی می باشد.

در صورتی که بوی سوختگی درست در هنگام شروع کار دستگاه و یا پایان کار شستشو صورت بگیرد، در نتیجه باعث متوقف شدن پمپ تخلیه خواهد شد.

تعمیر لباسشویی در اصفهان

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ 

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ به طور کامل در مطالب بالا مطرح شد. اگر که ماشین لباسشویی آاگ شما با چنین ایرادی رو به رو می باشد به راحتی از طریق مطالعه این مقاله می‌توانید علت مشکل را بدانید.

شما میتوانید برای برخورداری از خدمات تخصصی رفع بوی سوختگی لباسشویی نیز همین حالا با شماره‌های درج شده تماس حاصل نمائید و به صورت تضمینی مشکل لباسشویی آاگ خود را رفع کنید.

علت بوی سوختی از ماشین لباسشویی آاگ چیست؟

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی آاگ امری که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید.  بنابراین در صورتی که با این مشکل رو به رو شده اید خوب است تعمیر و عیب یابی آن را عقب نیندازید.

دلیل بوی سوختگی لباسشویی آاگ و رفع آن چگونه است؟

دلایل بروی سوختگی لباسشویی آاگ می تواند متنوع باشد که از دلایلی که میتواند در امر نشر بو نقش داشته باشد را در این مقاله برای شما شرح دادیم.

4.3/5 - (9 امتیاز)
اطلاعات تماس مرکز تعمیر لوازم خانگی
برای کسب اطلاعات تعمیر و صحبت با کارشناسان و سرویس کار مجموعه ما می‌توانید تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می توانید قبل از استفاده از خدمات ما قوانین مقرارت را مطالعه نمایداین قسمت کلیک کنید

دستگاه شما ثبت شد تکنسین در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت